SPECIALIST IN BEWEGING
Vergoeding behandeling
Wordt mijn behandeling vergoed?
Of uw behandeling vergoed wordt is afhankelijk van het feit of uw klacht vermeld staat op de chronische lijst en of u een aanvullende verzekering hebt voor fysiotherapie.
Aandoening staat vermeld op chronische lijst
Fysiotherapie zit tegenwoordig nog maar zeer beperkt in de basisverzekering. Maar er zijn een aantal indicaties die wel chronisch zijn. Deze staan vermeld op de lijst met chronische aandoeningen. Als uw klacht op deze lijst staat dan worden de eerste 20 behandelingen uit de aanvullende verzekering betaald. Afhankelijk van óf u een aanvullende verzekering heeft en de grootte van de aanvullende verzekering wordt dit wel of niet (volledig) vergoed.
Na de eerste 20 behandelingen komen de behandelingen voor rekening van de basisverzekering en worden ze volledig vergoed. Wel is het eigen risico van toepassing op de basisverzekering.
Aandoening staat niet vermeld op de chronische lijst
Als uw klacht niet vermeld staat op de chronische lijst dan moeten de behandelingen vergoed worden uit de aanvullende verzekering. Als u geen aanvullende verzekering heeft dan zult u de behandeling zelf moeten betalen. U ontvangt dan een nota van Infomedics. Zij verzorgen voor ons de financiële afhandeling. Als u wel een aanvullende verzekering heeft dan zullen de behandelingen gedeeltelijk of volledig vergoed worden. Wij adviseren u goed na te kijken of u een aanvullende verzekering heeft en hoeveel behandelingen er vergoed worden. U bent er zelf verantwoordelijk voor om na te kijken of u behandelingen vergoed worden of niet.
Ook kunt u altijd kijken op deze website voor meer informatie over vergoedingen voor fysiotherapie:
Infomedics
Mochten u behandelingen niet (meer) vergoed worden, omdat u óf geen aanvullende verzekering heeft, óf u door uw behandelingen heen bent, dan zult u een nota krijgen van Infomedics. Wij hebben ervoor gekozen de financiële afhandeling van onze behandelingen uit handen te geven. De nota ontvangt u in de maand die volgt op de maand waarin u uw behandelingen hebt gekregen. Op het moment dat u vragen heeft over uw nota verzoeken wij u om contact met ons op te nemen, zodat we hier samen naar kunnen kijken.
Voor algemene informatie over Infomedics verwijzen wij u door naar de website van Infomedics.
Contactgegevens
Openingstijden
Maandag: 8.00-21.00
Dinsdag: 8.00-21.00
Woensdag: 8.00-20.00
Donderdag: 8.00-20.00
Vrijdag: 8.00-17.00